Komisja rozwiązywania problemów alkoholowych

Zadania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

  1. Inicjowanie działań dotyczących realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla miasta Wągrowca.
  2. Współpraca z podmiotami realizującymi zadania z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  3. Prowadzenie działalności informacyjnej, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
  4. Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowanie w stosunku do osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego, w tym:
  • motywowanie osób do podjęcia leczenia odwykowego,
  • udzielanie informacji o sposobach i miejscach uzyskania pomocy w rozwiązywaniu problemów alkoholowych,
  • kierowanie osób zgłoszonych do Komisji na specjalistyczne badania diagnostyczne (diagnoza choroby alkoholowej), kierowanie do sądu wniosków w sprawie orzeczenia o zastosowanie wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego,
  • udział w postępowaniu sądowym.
  1. Wydawanie opinii o zgodności z uchwałami Rady Miejskiej Wągrowca lokalizacji punktów sprzedaży alkoholu, zgodnie z art. 18 ust. 3a ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
  2. Prowadzenie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń zgodnie z przepisami ustawy.
  3. Udział w pracach zespołu interdyscyplinarnego oraz grup roboczych w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

 

Przewodnicząca Komisji mgr Anna Wolicka - dyżur telefoniczny pod nr tel. 609 629 600

Szczegółowe terminy dyżuru przewodniczącej oraz członków Komisji dostępne pod ww. numerem telefonu.